Az Önvetület talán nem is olyan rejtelmesen hangzó cím, ha belegondolunk, hogy valójában milyen tartalommal bír. Részemről az „Önvetület” alkotói kifejezés, a fizikai leképezés mellett szellemi és érzelmi projekciót jelent. Valami olyasmit, mint amikor egy költő életútjának ismeretében verseit elemezzük. Az esetemben is minden egyes képem saját történéseim, gondolataim, érzéseim, konkrét tartalmi vetületei, melyeket ha egészében tekintünk, kikerekedik egyféle nagyon személyes önvallomás, önvetület.
Számomra az egyik legizgalmasabb dolog, amikor a kopogtatás után megnyíló "Ajtó mögött" felfedezek egy új világot, egy másik teret, időt. Részese és kiváltója lehetek a pillanat, vagy a pillanatok folyamatának, feszültségének, hangulatának. A történés képes bennem mindent újból fontosnak megítélni.
Párizsi impresszió: A fekete gyertya visz Párizsba barátom. Újra angyalként merülünk megtisztulva… Arte olvasom, a plafon alatt táncosok vetik bugyijukat s az éj bevonta agyunkat jótékonyan. Az utcán vetkőzöm, majd meztelenre a hotel portásnak is párizsi a szeme. Bicikli kerék gurul a lépcsőn fel, párja megbilincselte a Rue de Voltaire 57-et. A fehér fal mellett örökít meg a festő s én őt, ahol körül minden cső. A téren a nagy vörös száj csókjára vigyázz. Beszippant, tévedek, azt hiszem, vizes leszek.
Úgy érzem, hogy világunkat felfogni, értelmezni, abban létezni csak úgy lehet, ha megkeressük az önmagunkhoz vezető őszinte utat. Ez a folyamat nem teljesen árnyék nélküli. A bennünk lévő műszer, azaz „Endográf ”, akarva-akaratlan folyamatosan rögzíti a mikor, hol, és milyen döntéseinket. Az „Endográf ” általam létrehozott műszó, ami nincs benne a szótárakban, bennünk van!